Hunddagis

Idag ska jag och Limo åka och kolla på dagis till honom och ja, dagis för vovvar. Han har fått en plats här i Limhamn så det är super nära och jag har fått jättebra vibbar också. Det är det dyraste alternativet, ca 2200 kr/månad. Men dom erbjuder så himla mycket mer. Man får lov att välja massa aktiviteter till hunden såsom koppelturer, cykelturer, spårning, mentalträning etc. Den servicen har jag inte hittat på något annat dagis och som jag förstått det så är hundarna rätt så aktiva och tillbringar inte en massa tid i någon bur. För det är det värsta jag vet! Då har vovvarna det bättre hemma.
Anledningen till att jag har valt att ha Limo på dagis är för att han blir så ledsen när jag lämnar honom hemma ensam. Trots att han har sina syskon så räcker inte det om inte jag är där. Kanske låter gulligt i era öron, och ja visst är det en liten egoboost till en början. Men nu har det gått så långt att grannarna börjat klaga och då är det bara jobbigt. Så även om jag inte är med honom på dagiset så är han iaf inte ensam och han hålls ständigt sysselsatt och blir ännu lyckligare när jag kommer och hämtar honom.
Jag hoppas verkligen att detta ska bli bra för honom för jag hatar när han inte mår bra. Han är super social och älskar människor och andra hundar så detta är perfekt för honom. Mest min plånbok som lider lite! Menmen, nu när jag kommer upp i 100% på jobb så har jag väl råd? ;) haha. Tänk så hemskt om man skulle kunna spara sina pengar någon gång? Ja, det kan jag ju iofs men det blir inte lika mycket som jag tänkt nu.

Nu är arbetsdagen snart slut också, går vid 2 tiden. Sen ska jag hem till hundarna och kela och leka och sen hämta Erik och åka och kolla på dagiset. Blir träning ikväll också med mamma! Stationsjympa ute på Ön!
Busy busy!

Ha det bra allesammans!


Kommentarer
Postat av: Alice

Det låter som en jättebra idé gumman! Jag lovar han kommer trivas super! Jag körde förbi hunddagiset så många gånger när de alla var på promenad och de såg så glada ut alla hundarna. Det kommer bli super sötnos!

2011-09-22 @ 12:56:20
URL: http://alicealizee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0