Dags att studera?

Fastighetsmäklarprogrammet
120 högskolepoäng

Real Estate Brokerage - 120 credits

 

Programmet följer Fastighetsmäklarnämndens föreskrifter, och den student som tar examen uppfyller nämndens krav på teoretiska kunskaper för att bli registrerad som fastighetsmäklare.

Fastighetsvetenskap är ett ämne som sätter fastigheter och människor i centrum, med fokus på service och relationer likaväl som på samhället och dess urbana utveckling. I utbildningen läser du, förutom fastighetsvetenskap, juridik, ekonomi, byggteknik och psykologi.

En fastighetsmäklare är den opartiske medlaren mellan köpare och säljare som ska bistå med kunskap och rådgivning vid en fastighetsförmedling.

Examen

Högskoleexamen

Behörighet

Programmets förkunskapskrav är grundläggande behörighet samt områdesbehörighet 4: Engelska B, Matematik C och Samhällskunskap A. Undantag inför antagningen till våren 2012 ges för kraven på MaC och EngB som ersätts med krav på MaB och EngA.

Texten är tagen från http://www.edu.mah.se/SGFPR/ 

Ja, som det ser ut nu så kommer jag börja studera till VT-12 om jag inte får ett jobb innan dess och om jag blir antagen givetvis. Jag har funderat ett tag fram och tillbaka på vad jag vill och inte vill osv..Men jag kommer ingenvart, iaf inte dit jag vill så nu får jag prova en ny väg. Jag har alltid velat arbeta med människor och det står jag fortfarande fast vid. Men ett receptionsarbete är inget jag vill ha livet ut. Det är absolut ett godkänt jobb just nu och säkert fem år till, men jag vet med mig att jag kommer vilja prova något annat förr eller senare. Jag har nog blivit lite påverkad nu också när alla mina vänner börjar plugga medan jag står kvar och stampar på samma ställe. Jag har väldigt lätt för att lära mig och har egentligen aldrig pluggat så där jätte mycket i skolan för att det fastnar bara av att vara på lektionerna. Så visst har man ett riktigt läshuvud, som min familj och vänner tycker jag bör utnyttja snart. :P Jag kan dessutom plugga här i Malmö och slipper flytta. Så det finns egentligen ingen godtagbar ursäkt till varför jag inte skulle börja studera nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0