30/7-11

Fick en förfrågan om receptet på min thaigryta och tänkte faktiskt uppfylla önskemålet! :)

Tyvärr är det så att allt är enligt eget tycke och smak och jag använder mig inte av några särskilda mått utan man får helt enkelt prova sig fram. ;)

1. Börja med att steka kycklingfilé i smör/olja, tänk på att de ska vara skivade i små jämna bitar.
2. När kycklingen är genomstekt, häll i LITEN mängd soya, sweet chilisås, krydda med röd thai curry, svartpeppar, basilika och paprika krydda. RÖR OM.
3. Häll i äggnudlar, ev. ris och koka.
4. Häll i kokosmjölk (6%) i kycklingen, rör om.
5. Häll i lite matgrädde (4%), rör om.
6. Häll i bambuskott och låt det ligga i grytan tills allt är lagom varmt.



Nu tog jag bara en bild från google för jag har tyvärr ingen bild på min egen gryta! :(


Kommentarer
Postat av: Susanne

Tack!! Den ska helt klart göras i veckan! :D

2011-07-30 @ 18:14:44
URL: http://susannejeppsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0