diet, bantning?

Ja, det är ju nytt år (ifall det undgått någon?) och alla har sina nyårslöften om att de ska gå ner i vikt!
Jag som arbetar med träning ser hur alla är så flitiga när de komme till gymmet, eller sina pass på kvällarna. Tyvärr håller det sig bara i ca 1-3 månader sen lägger 65 % av.
Jag tror det oftast beror på att folk går ut för hårt. De lägger upp orimliga mål och träningsscheman som man inte kan följa som nybörjare utan att trötta ut sig. Träning är viktigt, men jag tror att man som ovan tränare bör fokusera på sina matvanor i första hand. Där finns många faktorer som ska samspela för att kunna gå ner i vikt/bygga muskler eller vad man nu vill göra med sin kropp. Maten är ju helt klart oftast den största boven i dramat! Ta tag i dina matvanor innan du ger järnet på gymmet. För i slutändan så är det maten du stoppar i dig varje dag medan du inte tillbringar varje dag på gymmet.

Jag vet inte riktigt vart jag ville komma med detta men jag kunde inte låta bli att ta upp det då jag ser detta VARJE dag och har nu den senaste månaden fått fler frågor än vanligt på hur man enklast går ner i vikt.
Jag önskar iaf er alla lycka till som har detta som mål i år! :)  

Jag har varit sjuk från och till i någon vecka nu så idag nöjer jag mig med en powerwalk!
Feber igår + träning idag = KORKAT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0