Måndag...suck

Har ni också märkt att när någon frågar "hur det är", så vill de egentligen inte veta? Det tillhör mer en hälsningsfras. Tycker det är rätt dåligt. Om ni inte bryr er så fråga inte heller. Man vågar ju aldrig berätta hur man mår nu för tiden för man vet ju inte om folk vill veta eller inte. Tyvärr är det ofta också som så att folk spelar intresserade av den anledningen att de är skvallerkåta!
Denna tanken har slagit mig många gånger. Och jag blir lika irriterad och äcklad varje gång. Har ni det så dåligt själva att ni måste gotta er i alla andras liv för att själva må bättre? Behöver ni få bekräftat att ni inte är ensamma om att inte älska livet dygnet runt? Sök hjälp?



För att komma på lite bättre tankar..
Jag sov väldigt länge idag. Jag hade super mysigt i sängen med mitt varma täcke och tre mysiga vovvar som sov med mig. Märker att de snarkar i takt ibland haha. Super sött. När jag väl vakna bestämde jag mig för att ta tag i den nya veckan som kommit. Så jag gick upp och tog mig en tur med vovvarna innan jag lämnade den ene på dagis och åkte hem till Arlinda för lite tjejsnack i soffan innan jag skulle börja jobba. Och ni kan tro att jag inte alls är på humör för det idag. Jag är inte på topp på måndagar har jag märkt. Vet inte om det är för att jag vet att jag har hela veckan framför mig eller vad det kan bero på. Men det är inte kul iaf. Och visst blir det inte bättre av det tråkiga vädret. Det är ju så gott som vinter nu snart.


Kommentarer
Postat av: Anonym

hejsan! nu är veckans blogg avslutad, kika in här för att se om det var du som vann:

http://hannalovisasol.se/2011/october/videoblogg-och-vinnare.html

..och anmäl dig igen här:

http://hannalovisasol.se/2011/october/veckans-blogg-2.html#comment

2011-10-17 @ 18:24:31
Postat av: Alice

Jag vet vad du menar sötnos, hoppas du vågar vara ärlig mot mig bara! Finns alltid för dig gumman! Älskar dig fina du <3

2011-10-17 @ 20:36:07
Postat av: Cassandra

Skulle aldrig ens våga ljuga för dig för då vet jag att du äter upp mig när du får veta det! ;)

2011-10-18 @ 12:30:11
Postat av: Cassandra

Skulle aldrig ens våga ljuga för dig för då vet jag att du äter upp mig när du får veta det! ;)

2011-10-18 @ 12:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0